Indholdsfortegnelse - nr. 1 2018

Opslagstavlen
Leder
Arbejdstidsaftalen før alt andet
Hvad betyder digital dannelse på din skole? 
Vi elsker (at lave) bøger
PLC 4 – at være tilstede i mønstre af kommunikation
Børnelitteraturen er en mulighed for at forstå verden
Bibliotek på schemat
Bøger med kant
Jeg har lige læst .

Indholdsfortegnelse - nr. 2 2018

Opslagstavlen
Leder
Nyhedsugen 2017
Rådhuspandekager og store checks
Youtube er en del af dannelsen
PLC som skolens førerbunker
Mette Vedsø – en forfatter i pigesko og med pigsko
Tema om læselyst:
•  Børns læsevaner lige nu og her
•  Nye måder at læse på
•  Læsning gør godt
Jeg har lige læst

Tema om læselyst

Indholdsfortegnelse - nr. 3 2018

Opslagstavlen
Leder
Ejerskab til kunsten
Læring skabes sammen
Kodning er sjovt – ikke svært
Er danske elever informationskompetente nok?
Fest for litteraturen
Anmeldelser til alle
En flænge i fordommene
Se mod NORD
Jeg har lige læst

Indholdsfortegnelse - nr. 4 2018

Opslagstavlen
Leder
Nordisk tema:
Hurra for det nordiske
Morgengry på Ellebækskolen
Internordisk samarbejde i Aarhus
Biblioteksdidaktik i praksis:
Neb-Senus forbandelse
Hvorfor er der ingen der spørger om det digitale virker? 
U-landskalenderen: Børn på flugt
Det kgl. Bibliotek – det er for børn!
Pensionistgruppens sommertur + Tur med Lokalkreds Sjælland og Øerne
Jeg har lige læst

Nordisk tema

Indholdsfortegnelse - nr. 5 2018

Opslagstavlen
Leder
PLCF – praktikernes stemme 
Debat om digitalisering og dannelse – på Folkemødet på Bornholm
Repræsentantskabsmødet 2018: Skriftlig redegørelse
Multikulturel litteratur i danskfaget
Det gør vel ikke noget, at børnene skal stå på tæer for at forstå bogen
Den gode ansøgning er båret af den gode ide
Fyrtårne i børnelitteraturen 1967-2017 
Jeg har lige læst

Indholdsfortegnelse - nr. 6 2018

Opslagstavlen
Leder 
Dansk som andetsprog, basis
Anmeldelse af dsa.gyldendal.dk – et nyt digitalt læremiddel
Hele vejen rundt om elevens sprog og ressourcer
Jeg har lige læst
Titler der åbner for forståelsen
Minoritetsstemmer og litterær inklusion
Verdensbiblioteket
Ungdomsliv med og mellem medier

Tema: Modtagelse af flersprogede elever

Indholdsfortegnelse - nr. 7 2018

Opslagstavlen
Leder
Vejledning i at pejle
PLCF-prisen 2018
Årets prismodtager 
At finde vej gennem vildnisset
Den skæve dreng
Søren Jessens bibliografi 1990-2018 
Anmeldelse af Børneavisen
Nøøøj, det for børn 
Jeg har lige læst Ø

Indholdsfortegnelse - nr. 8 2018

Opslagstavlen
Leder
Med begge ben
Repræsentantskabsmødet 2018
Børn skaber med ultra:bit 
Eleverne er vilde med ultra:bit
Teknologiforståelse i folkeskolen
Virtual reality: eleven som modtager, producent og deltager
Vejledning i at undervise i skriftlig fremstilling
Jeg har lige læst
Alle tiders Albus

Tema om teknologiforståelse