Indholdsfortegnelse - nr. 1 2019
Opslagstavlen
Leder
Gratis adgang til forlagenes digitale læremidler
Tema: Multimodal børne- og ungdomslitteratur
Let læs, lix og lyst
Multi-moderne! Og multi-elegant
Grafic novels i undervisningen
Få dansklærerne i gang med e-bøger
Fanfiktion tænder for læse- og skrivelyst
Fold ideerne ud
Verden er fuld af mørke kældre
Når familien svigter
Jeg har lige læst
Tema: Multimodal børne- og ungdomslitteratur
Indholdsfortegnelse - nr. 3 2019
Opslagstavlen
Leder
Løb for Verdensmålene
Lær med kroppen
Cykling som en del af skolen
Pausegymnastik eller reel undervisning?
Mange måder at lære på
Motiverede STORE elever
Overgangen til Cicero Surf
Ord er godt – og det er billeder også!
Grænseland. Hvor går grænsen?
Jeg har lige læst
Fem gode råd til læsestart
Tema om bevægelse
Indholdsfortegnelse - nr. 6 2019
Opslagstavlen
Leder
Hvad er ordblindhed/dysleksi
Undervisning nytter
READ – Sammen om læsning
Jeg holder aldrig fri fra at være ordblind
Ordblinde skal have samme muligheder som andre elever
Ordblindevenlig undervisning gavner alle elever
Nyt fra PLCF
Jeg har lige læst
Statusseminar for børne- og ungdomslitteratur 2020
Tema om ordblindhed
Indholdsfortegnelse - nr. 7 2019
Opslagstavlen
Leder
Undervisning i, om og med H.C. Andersen
PLCF-prisen 2019
Tale til Mette Eike Neerlin
Hurra for det skæve og det grimme
Every Cloud has a Silver Lining
Bibliografi
Læringscentret som praksisreflekterende team
Eksempler fra to skoler i Næstved
Jeg har lige læst
Indholdsfortegnelse - nr. 8 2019
Opslagstavlen 2
Leder
Mette Eike Neerlins tale
Årsmøde i 2019
Udvalg i PLCF
Virtuelle virkeligheder
Elever fra hele landet skaber bæredygtige løsninger
Klimaet er vigtigere end at lære at læse og skrive og regne!
Global Camp 2019
Gæsterne. Novelle af Bent Haller
Jeg har lige læst